Ni en Educació ni en Sanitat!

Ni en Educació ni en Sanitat!

dissabte, 25 de setembre del 2010

[Cançó] Guillermina Motta: "El mestre d'escola"

El mestre d'escola

Em queia bé, el mestre d'escola,
ens ensenyava a recitar.
Però avui tots s'han tornat bojos,
porten fusells fins els infants.

On han anat tots els poemes?
A on han volat tots els ocells?
Ja no hi ha llenya per quan glaci,
no queda ja ni un arbre dret.

És lluny, el temps de les cireres
Veig moltes noies pels carrers
venent-se a canvi de divises
i veig els nois matant-se entre ells.

Em queia bé, el mestre d'escola.
Dempeus cantàvem mil cançons...
I ara ens tanquem als soterranis
tot el país és de genolls

Quan se'n va anar, sense maletes,
no vam poder ni dir-li adéu.
Els homes preguen dins d'esglésies
i fan la guerra en nom de Déu.

Em queia bé, el mestre d'escola,
el seu somriure i els seus ulls...
Encara creia en la paraula,
feia sentir-nos més segurs.

I ara què vols que et digui...
Vaig veure'l caure al meu davant,
de sang ben xopa la camisa.
Ja m'he fet vella i tinc tretze anys.

Temps: 04:22

Lletra: Gilbert Laffaille
Música: Gilbert Laffaille
Altres: Adaptació al català de "Le maître d'ecole" de Gilbert Laffaille realitzada per Miquel Pujadó

Guillermina Motta: Íntim (1999).

Àudios de Catalunya Ràdio

Canal de Vilaweb

3cat24.cat - Portada

amics de joan valls

Àngel Canet Català

Anotacions rizomàtiques

Articles de l'Avui

AULA ACOLLIDA IES LA SERRETA قسم الإستقبال 受欢迎的教室 ДОБРО ПОЖАЛОВАТЬ КЛАСС, WITAMY ,

Kaos en la Red - Països Catalans

Nationalia - Últimes notícies

Vent d Cabylia

Vilaweb - Notícies